sobota, 25 czerwca 2011

Od lat w drugiej połowie czerwca tłumy krakowian zbierają się na Bulwarach Wiślanych u stóp Wawelu, by słuchać koncertów, oglądać widowiska plenerowe i pokazy pirotechniczne oraz wspólnie się bawić. Wianki – wielka impreza plenerowa – nawiązuje do obchodów pełnej magii i wróżb Nocy Świętojańskiej, jednego z najbardziej znaczących świąt prasłowiańskich. Zwane także Nocą Kupały, obchodzone w okresie letniego przesilenia, było świę...tem jedności, połączenia ognia i wody, słońca i księżyca, mężczyzny i kobiety, urodzaju i płodności, miłości i radości. Do tradycji nawiązuje organizowany podczas Wianków Jarmark Świętojański. Ta wyjątkowa, kilkudniowa rekonstrukcja przenosi nas w czasie do średniowiecznego miasteczka z jego rzemiosłem, zwyczajami, obrzędami, tańcami i ludowymi zabawami. Jak za dawnych lat do Krakowa ściągają wędrowni komedianci, kuglarze, trubadurzy, facimiechy, kupcy i kramarze z odległych stron aby wziąć udział w Jarmarku Świętojańskim.
Sama się wybieram i polecam Wam ;) Bawcie się dobrze !
Evelline

2 komentarze:

  1. Anonimowy25/6/11 16:57

    Ja też się wybieram więc będę patrzeć za Tobą ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy26/6/11 09:17

    Oglądnęłam wszystkie Twoje posty, świetny blog. Podoba mi się Twój styl, na Wiankach też byłam i dobrze się bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń